Med lust att lära!

Sällan har jag sett ett sådant sug efter att få jobba. Ska vi använda iPad idag? är den första frågan jag får varje dag. Och mitt svar är alltid Javisst! Min tanke är att iPadsen ska finnas med varje dag åtminstone någon stund.

Idag började vi arbeta med en ny bokstav, Ss. Vi började med att träna på att skriva bokstaven på tavlan, Ss är lite klurig att få till så vi tränade en stund. Därefter övergick vi till att träna på iPaden och elevernas arbetsglädje gick inte att ta miste på.

Jag passade på att filma lite när eleverna arbetade så gå in på länken här nedan. Välkomna att titta in i klassrummet med lust att lära!

Om sandbergskajessica

Jag arbetar som lärspridare och mentor får år 1. Visa alla inlägg av sandbergskajessica

9 responses to “Med lust att lära!

Kommentera

